Köp- och leveransvillkor

Lattliv.se är måna om att alla kunder är nöjda efter att ha handlat hos oss. Om du har några frågor kring de villkor vi tillämpar så kontakta gärna vår  kundtjänst så kan vi hjälpa dig! 

 

Leveransvillkor*

Normal leveranstid är cirka 1-3 arbetsdagar för varor som finns i lager (lagerstatus framgår i kassan), dock kan vi aldrig garantera leveranstid eftersom oväntade problem hos oss, transportören eller kunden kan uppkomma.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2500 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

 

Ångerrätt/Reklamation*

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Du betalar själv returfrakten då du väljer att utnyttja ångerrätten. 

För att ångra köp är det viktigt att du meddelar vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan så att vi kan hjälpa dig, ge dig korrekta returinstruktioner samt är förberedda att ta emot varan. Ange gärna också ditt ordernummer i denna kontakt, vilket förenklar och snabbar på ditt ärende. Vi vill också upplysa om att du som konsument även kan använda Konsumentverkets standardblankett. Har produkten tagits i bruk förbehåller vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag. 

Reklamationer: Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man en ny produkt eller felet avhjälpt med exempelvis nya delar. Reklamationsrätt gäller inte vid förslitningsskador, fallskador, skador pga externa faktorer som inte kan hänföras direkt till fel på produkten, fel pga. handhavande eller brister i skötsel mm. Vid reklamation meddela alltid vår kundtjänst för att påbörja ett reklamationsärende. I detta skede vägleder vår kundtjänst kunden för att fastställa att felet som åberopas faktiskt är av sådan art att det kan göra skäl för reklamation.

Vi kan tyvärr inte garantera att våra produkter alltid framgångsrikt bekämpar skadedjur. Anledningen till detta är att omfattningen av skadedjursangreppet, skadedjurens tillgång till föda och flera andra faktorer kan påverka resultatet, dessa är utom vår kontroll. Vi kan därmed inte ersätta varor som tagits i bruk baserat på exempelvis att en vara inte upplevs vara effektiv och ändamålsenlig.

För företag tillämpas inte ångerrätten, endast i överenskomna specialfall.

 

Betalningsalternativ

Se Klarnas villkor, visas även i kassan.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Vi har också en Integritetspolicy som berör vår hantering av dina personliga uppgifter, relaterad till EU:s dataskyddsförorning GDPR.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen